Oferujemy indywidualne ćwiczenia dla kobiet w ciąży i w okresie okołoporodowym, prowadzone przez doświadczoną fizjoterapeutkę.

Bezpieczne ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Rehabilitacja dla kobiet w ciąży i odpowiednio dobrane bezpieczne ćwiczenia zmniejszają ryzyko wystąpienia bólów przeciążeniowych kręgosłupa oraz stawów, przygotowują mięśnie dna miednicy do porodu, pomagają szybciej wrócić do równowagi po porodzie.

W Centrum Osteopatii Osteoklinika (Warszawa) ćwiczenia dla kobiet w ciąży prowadzone są przez doświadczoną fizjoterapeutkę. Ćwiczenia są indywidualnie dobrane – w zależności od potrzeb, stanu zdrowia, etapu i przebiegu ciąży.

Jakie są korzyści z ćwiczeń w ciąży u fizjoterapeuty?

Właściwa aktywność w ciąży wzmacnia ciało i pomaga zachować sprawność fizyczną. Ma pozytywny wpływ na utrzymywanie odpowiedniej postawy ciała i zmniejszenie dolegliwości bólowych. Jednocześnie, jedynie trening pod okiem odpowiedniego specjalisty będzie zarówno bezpieczny jak i efektywny.

Ćwiczenia podczas ciąży:

• przygotowują mięśnie dna miednicy do porodu – szybszy i łatwiejszy poród
  • są profilaktyką bólów kręgosłupa, miednicy, mięśni oraz stawów, zwłaszcza w końcowym etapie ciąży
  • przyspieszają powrót do aktywności fizycznej po połogu
  • praca z oddechem pomaga w przygotowaniu się do porodu.

Indywidualne ćwiczenia dla kobiet po ciąży

Powrót ciała do równowagi po okresie ciąży jest procesem. Właściwie dobrane ćwiczenia wspomogą organizm kobiety w odzyskaniu pełnej funkcjonalności, sprawności i formy. Są uzupełnieniem terapii u fizjoterapeutki ginekologicznej lub osteopaty ginekologicznego – m.in. pod kątem dysfunkcji mięśni dna miednicy czy rozejścia kresy białej (mięśnia prostego brzucha).

Ćwiczenia po porodzie:

• profilaktyka zapobiegająca wysiłkowemu nietrzymaniu moczu
  • korygowanie i zapobieganie przepukliny kresy białej
  • zwiększenie napięcia i sprawności mięśni krocza
  • ulga w dolegliwościach ze strony układu kostno-stawowego i mięśniowego.

Reedukacja mięśni dna miednicy

Nasza fizjoterapeutka prowadzi terapię reedukacji mięśni krocza (dna miednicy), co stanowi profilaktykę problemów natury urologicznej czy seksualnej. Uczy technik odciążających dno miednicy i kręgosłup, właściwej postawy ciała i oddechu.

Na ćwiczenia zapraszamy w przypadku braku przeciwskazań zdrowotnych i za zgodą lekarza prowadzącego.

FIZJOTERAPEUTKA:

dr Anna Daniluk