Coraz więcej pacjentów z dolegliwościami kręgosłupa i stawów korzysta z terapii osteopatycznej – osteopata potrafi skutecznie leczyć ból kręgosłupa, bez użycia inwazyjnych metod czy leków.

Leczenie bólu kręgosłupa – przyczyny bólu, wizyta u osteopaty

Szacuje się, że ok 80% ludzi doświadcza bólu kręgosłupa przynajmniej raz w życiu. Ból pleców jest jedną z najczęstszych przyczyn konsultacji lekarskich i sięgania po leki przeciwbólowe. Badania obrazowe nie zawsze są w stanie pokazać źródło bólu kręgosłupa – przyczyna dolegliwości może leżeć w zupełnie innym obszarze ciała. Do częstych przyczyn bólu pleców należą zmiany przeciążeniowe i zwyrodnieniowe w obrębie kręgosłupa, ale także problemy w obrębie jamy ciała, zmiany hormonalne, urazy czy zabiegi. Problemy te pojawiają się praktycznie w każdym wieku.

Leczenie bólu kręgosłupa osteopata zaczyna od szczegółowego wywiadu, zapoznania się z badaniami, następnie przystępuje do badania osteopatycznego i do terapii manualnej. Osteopata stosuje szereg technik manualnych do leczenia bólu i chorób kręgosłupa – poprawia drenaż limfatyczny i przepływ krwi dla pobudzenia mechanizmów samoleczących organizmu, poprawia elastyczność tkankową, zmniejsza napięcie tkankowe i poprawia ruchomość w obrębie stawów. Osteopata doradzi w kwestii odpowiedniej pozycji ciała podczas siedzenia, korzystania z telefonu itp, oraz może pokazać ćwiczenia wspomagające osteopatyczne leczenie chorób kręgosłupa.

Leczenie bólu kręgosłupa krzyżowo-lędźwiowego u osteopaty – wskazania:

• dyskopatia lędźwiowa
  • rwa kulszowa
  • lumbago
  • wypadek w przeszłości, który ciało stara się nadmiernie rekompensować (np. zwichnięcie kostki, kolana, biodra)
  • dźwiganie ciężkich przedmiotów
  • nadwyrężenie konkretnych partii mięśniowych, stawów czy więzadeł, np. poprzez ciągłe powtarzanie jakiejś czynności (np. w pracy, podnoszenie dziecka)
  • niewłaściwe wzorce mięśniowe
  • ból rzutujący z innych struktur, takich jak nerki, jajniki, prostata
  • zmiany hormonalne np. w ciąży
  • problemy trawienne takie jak wzdęcia, zatwardzenie, biegunka
  • zespół jelita drażliwego, celiakia, endometrioza
  • zabiegi i blizny po zabiegach w obrębie brzucha, także laparoskopowych – wyrostek robaczkowy, pęcherzyk żółciowy, cesarskie cięcie
  • znieczulenie wewnątrzoponowe

Aby leczenie chorób kręgosłupa i bólu było skuteczne, osteopata zapyta pacjenta o wszelkie wypadki, operacje lub procedury medyczne z przeszłości, które mogły przyczynić się do bólu krzyża i pleców. W przypadku bólu kręgosłupa, ważne jest sprawdzenie ruchomości wszystkich stawów – dla przykładu zmniejszona ruchomość stawów w obrębie kostki może prowadzić do kompensacji w kolanie, biodrze lub kręgosłupie lędźwiowym, powodując ból w tych strukturach.

Leczenie bólu kręgosłupa piersiowego i bólu żeber u osteopaty – wskazania:

• bóle promieniujące do klatki piersiowej (neuralgia międzyżebrowa)
  • drętwienie i mrowienie kończyn
  • kłucie w mostku

Właściwe funkcjonowanie kręgosłupa piersiowego jest kluczowe dla obszarów znajdujących się poniżej i powyżej. Poprzez leczenie dysfunkcji i bólu w piersiowym odcinku kręgosłupa, osteopata często pomaga wyeliminować także ból ramion i szyi.

Leczenie bólu kręgosłupa szyjnego i bólu ramion u osteopaty – wskazania:

•  dyskopatia szyjna
  • przewlekły ból szyi wywołany napięciem (stres, niewłaściwa pozycja ciała)
  • zawroty głowy
  • sztywność i ból karku
  • drętwienie palców u rąk
  • zmniejszenie zakresu ruchomości szyi, ból przy ruchu szyi
  • zapalenie kości i stawów w odcinku szyjnym
  • kręcz szyi
  • bóle barku, zamrożony bark
  • rwa ramienna

osteopata leczy ból kręgosłupa w Warszawie