kobiety_w_ciąży_osteopatiaW naszym Centrum kompleksowo zajmujemy się rehabilitacją kobiet w ciąży.

W przebiegu ciąży w organizmie kobiety zachodzi szereg naturalnych zmian fizjologicznych. Dotyczą one między innymi układu hormonalnego, trawiennego oraz narządu ruchu. Wszystkie te zmiany mogą być źródłem zaburzeń funkcjonowania organizmu, co często skutkuje pojawieniem się dolegliwości bólowych czy gorszym samopoczuciem.

Rozwój i wzrost płodu w brzuchu przyszłej mamy powoduje przesunięcia narządów wewnętrznych mogąc wywoływać takie niedogodności jak zgaga czy zaburzenia trawienia. Zmienia się również położenie środka ciężkości ciała powodując zmiany krzywizn kręgosłupa. Może to spowodować zwiększenie napięcia więzadeł i mięśni. Zmiany te często prowadzą do pojawienia się bólu kręgosłupa. Czasami wiąże się on z drętwieniem rąk czy nóg. Występują również bóle głowy.

Pomocne w takich sytuacjach mogą być zabiegi osteopatyczne. Terapia taka w przypadku kobiet w ciąży jest bardzo delikatna, co sprawia, że jest bezpieczna nawet w przebiegu ciąży wysokiego ryzyka.

Osteopaci oceniają także ustawienie i napięcie w obrębie samej miednicy. Korekcja ewentualnych zaburzeń, może mieć znaczenie w kontekście sprawnego przebiegu samego porodu.

Osteopatia w czasie ciąży może pomóc m.in. na:

• bóle kręgosłupa lub stawów
  • bóle głowy
  • dolegliwości występujące w końcowym etapie ciąży (nudności, zaburzenia trawienia, drętwienia rąk i nóg, zaburzenia krążenia krwi, limfy – obrzęki, żylaki)
  • prawidłowe ustawienie kości miednicy oraz napięcie mięśni, co wspomaga prawidłowe ułożenie się dziecka w kanale rodnym oraz usprawnia poród i zmniejsza ból w jego trakcie
  • opieka poporodowa (blizny, zrosty).

OSTEOPACI:

mgr Radosław Dukaczewski, mgr Edyta Skolimowska