Terapia manualna i ćwiczenia dla kobiet w ciąży i w okresie okołoporodowym mają na celu przede wszystkim wesprzeć organizm kobiety w radzeniu sobie z możliwymi dolegliwościami bólowymi i przeciążeniowymi. Jednocześnie wspierają powrót do równowagi ciała w okresie po ciąży. Z pacjentkami ciężarnymi oraz po ciąży w naszym centrum na warszawskiej Pradze Południe pracują terapeuci i terapeutki z dziedziny osteopatii i fizjoterapii, w tym fizjoterapii uroginekologicznej. Ćwiczenia są elementem terapii fijzoterapeutycznej, która obejmuje także pracę manualną.

Bezpieczna terapia manualna i ćwiczenia dla kobiet w ciąży

W Centrum Osteopatii Osteoklinika (Warszawa) pacjentki mogą skorzystać z wizyty u:

• osteopaty lub osteopatki,
  • fizjoterapeutki uroginekologicznej
  • oraz fizjoterapeutki.

Postępowanie w rehabilitacji kobiet w ciąży jest indywidualnie dobrane i przeprowadzone, w zależności od potrzeb, stanu zdrowia, etapu i przebiegu ciąży. Osteopatia ginekologiczna oferuje pomoc w wielu dolegliwościach bólowych wynikających bezpośrednio z ciąży, może też m.in. wspomóc prawidłowe ułożenie dziecka przed porodem. Fizjoterapeutka uroginekologiczna to specjalistka, która w swojej pracy z pacjentkami koncentruje się przede wszystkim na obszarze miednicy mniejszej. Z kobietami w okresie ciąży i po ciąży pracuje też doświadczona fizjoterapeutka, prowadząca terapię i ćwiczenia pacjentów m.in. z bólami kręgosłupa i innych stawów.

Rehabilitacja dla kobiet w ciąży i odpowiednio dobrane bezpieczne ćwiczenia zmniejszają ryzyko wystąpienia bólów przeciążeniowych kręgosłupa oraz stawów, przygotowują mięśnie dna miednicy do porodu, pomagają szybciej wrócić do równowagi po porodzie.

Jakie są korzyści z ćwiczeń w ciąży u fizjoterapeutki?

Właściwa aktywność w ciąży wzmacnia ciało i pomaga zachować sprawność fizyczną. Ma pozytywny wpływ na utrzymywanie odpowiedniej postawy ciała i zmniejszenie dolegliwości bólowych. Jednocześnie, jedynie zalecenia ze strony odpowiedniego specjalisty będą zarówno bezpieczne jak i efektywne.

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży:

• przygotowują mięśnie dna miednicy do porodu – tak aby poród był szybszy i łatwiejszy,
  • są profilaktyką bólów kręgosłupa, miednicy, mięśni oraz stawów, zwłaszcza w końcowym etapie ciąży,
  • przyspieszają powrót do aktywności fizycznej po połogu,
  • praca z oddechem pomaga w przygotowaniu się do porodu.

Terapia manualna i ćwiczenia dla kobiet po ciąży

Powrót ciała do równowagi po okresie ciąży jest procesem. Odpowiednio dobrana terapia manualna i ćwiczenia wspomogą organizm kobiety w odzyskaniu właściwej funkcjonalności, sprawności i formy. Terapia i ćwiczenia u fizjoterapeutki uroginekologicznej to metody rehabilitacji i leczenia m.in. dysfunkcji mięśni dna miednicy czy rozejścia kresy białej (mięśnia prostego brzucha).

Ćwiczenia dla kobiet po porodzie:

• profilaktyka zapobiegająca wysiłkowemu nietrzymaniu moczu,
  • korygowanie i zapobieganie przepukliny kresy białej,
  • zwiększenie napięcia i sprawności mięśni krocza,
  • ulga w dolegliwościach ze strony układu kostno-stawowego i mięśniowego.

Reedukacja mięśni dna miednicy

Terapia reedukacji mięśni krocza (dna miednicy) stanowi profilaktykę problemów natury urologicznej czy seksualnej. Fizjoterapeutka uroginekologiczna pokazuje techniki usprawniające dno miednicy, odciążające i stabilizujące kręgosłup, edukuje w kwestii właściwej postawy ciała, wykonywania codziennych czynności i oddechu.

fizjoterapeutka prowadzi ćwiczenia dla kobiet w ciąży w gabinecie Warszawa

Fizjoterapeutka uroginekologiczna:

mgr Zuzanna Wolska

Fizjoterapeutka:

dr Anna Daniluk

Osteopaci:

osteopatia ginekologiczna: Anna Gil D.O., Radosław Dukaczewski D.O.

osteopatia ogólna w dolegliwościach bólowych dla kobiet w ciąży i po ciąży: Edyta Skolimowska D.O., Katarzyna Ślesicka, Mariusz Godlewski